Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
РАДА СУДДІВ УКРАЇНИ
01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, тел. (044) 277-76-29, факс: (044) 277-76-30
______________ 2014 року м. Київ
Р І Ш Е Н Н Я
№
Заслухавши та обговоривши інформацію члена Ради суддів України ______________ (П.І.Б.) щодо затвердження змін до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26 листопада 2010 року № 30, (із змінами), погодженого Державною судовою адміністрацією України 26 листопада 2010 року (далі - Положення про автоматизовану систему документообігу суду), відповідно до статті 113, частини п’ятої статті 127 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та Положення про Раду суддів України, затвердженого Х позачерговим з'їздом суддів України 16 вересня 2010 року, Рада суддів України
в и р і ш и л а:
1. Інформацію члена Ради суддів України _____________ (П.І.Б.) щодо затвердження змін до Положення про автоматизовану систему документообігу суду узяти до відома.
2. Внести зміни до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, що додаються.
3. Доручити Державній судовій адміністрації України розмістити на офіційному веб-порталі судової влади України та направити судам загальної юрисдикції для використання в роботі зміни до Положення про автоматизовану систему документообігу суду.
Голова Ради суддів України |
|
|
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
ПОЛОЖЕННЯ про автоматизовану систему документообігу суду (чинна редакція) |
ПОЛОЖЕННЯ про автоматизовану систему документообігу суду (із внесеними змінами) |
1.2. Положення визначає порядок функціонування автоматизованої системи документообігу в судах загальної юрисдикції (далі - автоматизована система), яка забезпечує: - об'єктивний та неупереджений розподіл справ та матеріалів кримінального провадження між суддями з додержанням принципів черговості, рівної кількості справ, матеріалів кримінального провадження для кожного судді, вірогідності, з врахуванням завантаженості кожного судді, спеціалізації, а також вимог процесуального закону; - визначення присяжних для судового розгляду з числа осіб, які внесені до списку присяжних; - надання фізичним та юридичним особам інформації про стан розгляду справ, матеріалів кримінального провадження, в яких вони є учасниками процесу; - централізоване зберігання текстів судових рішень та інших процесуальних документів; - підготовку статистичних даних; - реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції, етапів її руху; - видачу судових рішень та виконавчих документів на підставі наявних у автоматизованій системі даних; - передачу справ до електронного архіву. |
1.2. Положення визначає порядок функціонування автоматизованої системи документообігу в судах загальної юрисдикції (далі - автоматизована система), яка забезпечує: - об'єктивний та неупереджений розподіл справ та матеріалів кримінального провадження між суддями з додержанням принципів черговості, рівної кількості справ, матеріалів кримінального провадження для кожного судді, вірогідності, з врахуванням завантаженості кожного судді, спеціалізації, а також вимог процесуального закону; - визначення присяжних для судового розгляду з числа осіб, які внесені до списку присяжних; - надання фізичним та юридичним особам інформації про стан розгляду справ, матеріалів кримінального провадження, в яких вони є учасниками процесу; - централізоване зберігання текстів судових рішень та інших процесуальних документів; - підготовку статистичних даних; - реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції, етапів її руху; - видачу судових рішень та виконавчих документів на підставі наявних у автоматизованій системі даних; - автоматичне надсилання процесуальних документів в електронному вигляді та текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) за їх заявками; - передачу справ до електронного архіву. |
1.8. Суди забезпечують: - своєчасне введення до автоматизованої системи достовірних даних; - контроль за своєчасним введенням до автоматизованої системи достовірних даних; - своєчасне надання (позбавлення) права доступу до автоматизованої системи її користувачам; - забезпечення захисту інформації автоматизованої системи в суді; - інформування адміністратора автоматизованої системи та ДСА України про проблеми, що виникають під час використання автоматизованої системи. |
1.8. Суди забезпечують: - своєчасне введення до автоматизованої системи достовірних даних; - контроль за своєчасним введенням до автоматизованої системи достовірних даних, у тому числі відомостей щодо набрання чи скасування набрання судовим рішенням законної сили та направленням їх до Єдиного державного реєстру судових рішень; - своєчасне надання (позбавлення) права доступу до автоматизованої системи її користувачам; - забезпечення захисту інформації автоматизованої системи в суді; - своєчасне надсилання процесуальних документів в електронному вигляді та текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) за їх заявками; - інформування адміністратора автоматизованої системи та ДСА України про проблеми, що виникають під час використання автоматизованої системи. |
2.1. Функціональні обов'язки, права користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї в кожному окремому суді визначаються на підставі наказів голови суду та керівника апарату суду. |
2.1. Функціональні обов'язки, права користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї в кожному окремому суді визначаються на підставі наказів голови суду та керівника апарату суду. Накази голови суду та керівника апарату суду щодо визначення функціональних обов'язків, прав користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після його підписання. |
2.8.2. На кожний вхідний, у тому числі процесуальний, документ у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа. До автоматизованої системи під час реєстрації в обов'язковому порядку вносяться: дата надходження до суду передбачених законом процесуальних документів, судових справ, матеріалів кримінального провадження, скарг, заяв, клопотань, звернень тощо, матеріалів, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, внесення даних до реєстраційних карток в автоматизованій системі (дата надходження; інформація про предмет спору; прізвище (найменування) особи (органу), від якої (якого) надійшли документи; прізвище працівника апарату суду, який здійснив реєстрацію; дані про суддю, відомості про судовий збір та інші дані, передбачені цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. Внесення інформації до реєстраційної картки здійснюється користувачами автоматизованої системи відповідно до їх функціональних обов'язків. |
2.8.2. На кожний вхідний, у тому числі процесуальний, документ у автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа. До автоматизованої системи під час реєстрації в обов'язковому порядку вносяться: дата надходження до суду передбачених законом процесуальних документів, судових справ, матеріалів кримінального провадження, скарг, заяв, клопотань, звернень тощо, матеріалів, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, внесення даних до реєстраційних карток в автоматизованій системі (дата надходження; інформація про предмет спору; відомості про учасників судового процесу, а саме: найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім'я та по батькові (за його наявності) для фізичних осіб, місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання (для фізичних осіб), ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності за його наявності (для юридичних осіб), реєстраційний номер облікової картки фізичної особи - платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків); прізвище працівника апарату суду, який здійснив реєстрацію; дані про суддю, відомості про судовий збір та інші дані, передбачені цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами. Внесення інформації до реєстраційної картки здійснюється користувачами автоматизованої системи відповідно до їх функціональних обов'язків. |
2.8.4. Кожній судовій справі надається єдиний унікальний номер, який формується автоматизованою системою автоматично в суді першої інстанції та залишається незмінним незалежно від проходження справи в інстанціях. Структура єдиного унікального номера справи є такою: код суду першої інстанції (три цифри) / номер справи за порядком у поточному році / рік реєстрації (дві цифри). Наприклад: 512/363/12. У місцевих загальних судах структура єдиного унікального номера справи є такою: код суду першої інстанції (три цифри) / номер справи за порядком у поточному році / рік реєстрації (дві цифри) - вид судочинства. Справи адміністративного судочинства позначаються літерою - а, кримінального - к, про адміністративні правопорушення - п, цивільного - ц, г - господарського. Наприклад: 512/363/12-к. |
2.8.4. Кожній судовій справі надається єдиний унікальний номер, який формується автоматизованою системою автоматично в суді першої інстанції та залишається незмінним незалежно від проходження справи в інстанціях чи надходження справи за підсудністю з іншого суду. Структура єдиного унікального номера справи є такою: код суду першої інстанції (три цифри) / номер справи за порядком у поточному році / рік реєстрації (дві цифри). Наприклад: 512/363/12. У місцевих судах структура єдиного унікального номера справи є такою: код суду першої інстанції (три цифри) / номер справи за порядком у поточному році / рік реєстрації (дві цифри) - вид судочинства. Справи адміністративного судочинства позначаються літерою - а, кримінального - к, про адміністративні правопорушення - п, цивільного - ц, г - господарського. Наприклад: 512/363/12-к. |
2.8.5. У судах кожної інстанції автоматизованою системою автоматично формується номер провадження справи, необхідний для діловодства відповідного суду. Цей номер є таким: індекс (за наявності), що визначається інструкцією з діловодства в суді/код суду/номер справи за порядком у поточному році/рік реєстрації. Автоматизованою системою може автоматично формуватися номер провадження справи, необхідний для діловодства відповідного суду. Цей номер може містити, зокрема, індекс, код суду, номер справи за порядком у поточному році, рік реєстрації, інші дані, необхідні для діловодства відповідного суду. |
Автоматизованою системою може автоматично формуватися номер провадження справи, необхідний для діловодства відповідного суду. Цей номер може містити, зокрема, індекс, код суду, номер справи за порядком у поточному році, рік реєстрації, інші дані, необхідні для діловодства відповідного суду. |
відсутній |
2.10. Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи не допускається, крім випадків, установлених законом. Усі зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично. |
3.1.2. Автоматичний розподіл судових справ між суддями (колегіями суддів) здійснюється з урахуванням спеціалізації суддів, у тому числі спеціалізації зі здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх, а також автоматичним розподілом визначається запасний суддя, слідчий суддя. В такий же спосіб визначається суддя, який розглядає питання про відвід слідчому судді або судді, який здійснював судове провадження одноособово. |
3.1.2. Автоматичний розподіл судових справ між суддями (колегіями суддів) здійснюється з урахуванням спеціалізації суддів, у тому числі спеціалізації зі здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх, а також автоматичним розподілом визначається запасний суддя, слідчий суддя. В такий же спосіб визначається суддя, який розглядає питання про відвід слідчому судді або судді, який здійснював судове провадження одноособово. Відмова судді від отримання розподіленої в установленому порядку судової справи не допускається. |
3.1.4. Спеціалізація суддів визначається рішенням зборів суддів відповідного суду. |
3.1.4. Спеціалізація суддів визначається рішенням зборів суддів відповідного суду. Спеціалізація суддів визначається із розрахунку розподілу не менше двох суддів на одну спеціалізацію. Рішення зборів суддів щодо визначення спеціалізації суддів вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів. |
3.1.6. Якщо судова справа підлягає розгляду (перегляду) колегією суддів, при автоматичному розподілі судових справ автоматизованою системою в місцевому суді призначається головуючий суддя, а в судах апеляційної та касаційної інстанцій - суддя-доповідач з числа всіх суддів відповідного суду з урахуванням їх спеціалізації (за її наявності). Справа розглядається колегією суддів, до складу якої входить призначений автоматизованою системою головуючий суддя або суддя-доповідач. Засади формування колегії суддів визначаються зборами суддів відповідного суду з унеможливленням впливу на формування осіб, зацікавлених у результатах судового розгляду справи. У разі, коли обвинуваченим у вчиненні злочину, за який передбачене покарання у виді довічного позбавлення волі, заявлено клопотання про розгляд кримінального провадження стосовно нього судом присяжних, автоматизованою системою визначається до складу такого суду два професійних судді шляхом включення до нього головуючого та одного із суддів зі складу колегії, визначених відповідно до абзацу першого цього пункту. |
3.1.6. Якщо судова справа підлягає розгляду (перегляду) колегією суддів, при автоматичному розподілі судових справ автоматизованою системою в місцевому суді призначається головуючий суддя, а в судах апеляційної та касаційної інстанцій - суддя-доповідач з числа всіх суддів відповідного суду з урахуванням їх спеціалізації (за її наявності). Справа розглядається колегією суддів, до складу якої входить призначений автоматизованою системою головуючий суддя або суддя-доповідач. Засади формування колегії суддів визначаються зборами суддів відповідного суду з унеможливленням впливу на формування осіб, зацікавлених у результатах судового розгляду справи. У разі, коли обвинуваченим у вчиненні злочину, за який передбачене покарання у виді довічного позбавлення волі, заявлено клопотання про розгляд кримінального провадження стосовно нього судом присяжних, автоматизованою системою визначається до складу такого суду два професійних судді шляхом включення до нього головуючого та одного із суддів зі складу колегії, визначених відповідно до абзацу першого цього пункту. Рішення зборів суддів щодо формування колегії суддів вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів. |
3.1.7. Збори суддів відповідного суду визначають засади формування колегії суддів без здійснення повторного автоматизованого розподілу справ також у випадках: - призначення колегіального складу суду першої інстанції; - збільшення складу колегії суддів у судах апеляційної і касаційної інстанцій; - необхідності внесення змін до складу колегії суддів у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю судді (суддів), його (їх) відпусткою, відрядженням; - помилково визначеної спеціалізації; - повернення до суду вищої інстанції справи, в якій судові рішення скасовувались з передачею справи на новий розгляд до суду нижчої інстанції; - розподілу позовних заяв, апеляційних і касаційних скарг, які надійшли до суду повторно з передбачених процесуальним законом підстав. Збори суддів визначають також особливості розподілу судових справ: - у випадках виконання суддями іншої роботи, не пов'язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики, аналізи стану здійснення судочинства, участь у спеціальній підготовці кандидата на посаду судді); - у випадках виявлення значної різниці в навантаженні на суддів (колегію суддів); - у випадках знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп'ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи, що триває понад один робочий день; - які відповідно до законодавства підлягають реєстрації та/або розгляду в неробочі дні; - при вирішенні питань про передачу справ на розгляд суддям, які займають адміністративні посади або інші посади в органах судової влади, суддівського самоврядування чи органах системи судоустрою (зокрема, посаду члена Вищої ради юстиції, члена відповідної ради суддів, секретаря пленуму відповідного суду тощо), - з метою забезпечення умов для виконання ними обов'язків як за займаною посадою, так і обов'язків судді. |
3.1.7. Збори суддів відповідного суду визначають засади формування колегії суддів без здійснення повторного автоматизованого розподілу справ також у випадках: - призначення колегіального складу суду першої інстанції; - збільшення складу колегії суддів у судах апеляційної і касаційної інстанцій; - необхідності внесення змін до складу колегії суддів у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю судді (суддів), його (їх) відпусткою, відрядженням; - помилково визначеної спеціалізації; - повернення до суду вищої інстанції справи, в якій судові рішення скасовувались з передачею справи на новий розгляд до суду нижчої інстанції; - розподілу позовних заяв, апеляційних і касаційних скарг, які надійшли до суду повторно з передбачених процесуальним законом підстав. Збори суддів визначають також особливості розподілу судових справ: - у випадках виконання суддями іншої роботи, не пов'язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики, аналізи стану здійснення судочинства, участь у спеціальній підготовці кандидата на посаду судді); - у випадках виявлення значної різниці в навантаженні на суддів (колегію суддів); - у випадках знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп'ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи, що триває понад один робочий день; - які відповідно до законодавства підлягають реєстрації та/або розгляду в неробочі дні; - при вирішенні питань про передачу справ на розгляд суддям, які займають адміністративні посади або інші посади в органах судової влади, суддівського самоврядування чи органах системи судоустрою (зокрема, посаду члена Вищої ради юстиції, члена відповідної ради суддів, секретаря пленуму відповідного суду тощо), - з метою забезпечення умов для виконання ними обов'язків як за займаною посадою, так і обов'язків судді. Рішення зборів суддів щодо визначення засад формування колегії суддів без здійснення повторного автоматизованого розподілу справ та щодо визначення особливостей розподілу судових справ вносяться до автоматизованої системи не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів. |
3.1.8. Для перевірки Верховним Судом України відповідності заяви про перегляд судового рішення, яка надійшла до відповідного вищого спеціалізованого суду, вимогам процесуального закону при автоматичному розподілі справ автоматизованою системою у вищих спеціалізованих судах призначається суддя-доповідач. Перевірка заяви здійснюється відповідно до вимог процесуального закону. Питання про допуск судової справи до провадження вирішується колегією суддів у складі п'яти суддів, до складу якої входять призначений автоматизованою системою суддя-доповідач і чотири судді, які не приймали рішення, що оскаржується. Засади формування колегії суддів у цьому випадку визначаються зборами суддів відповідного суду. |
3.1.8. Для перевірки Верховним Судом України відповідності заяви про перегляд судового рішення, яка надійшла до відповідного вищого спеціалізованого суду, вимогам процесуального закону при автоматичному розподілі справ автоматизованою системою у вищих спеціалізованих судах призначається суддя-доповідач. Перевірка заяви здійснюється відповідно до вимог процесуального закону. Питання про допуск судової справи до провадження вирішується колегією суддів у складі п'яти суддів, до складу якої входять призначений автоматизованою системою суддя-доповідач і чотири судді, які не приймали рішення, що оскаржується. Засади формування колегії суддів у цьому випадку визначаються зборами суддів відповідного суду. Рішення зборів суддів щодо визначення засад формування колегії суддів вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів. |
3.1.13. Повторний автоматичний розподіл справи у визначених законодавством випадках (відвід, самовідвід судді, недопустимість повторної участі судді в розгляді справи, відсутність допуску або дозволу до роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом тощо) здійснюється за письмовим розпорядженням керівника апарату суду (особи, яка виконує його обов'язки) згідно з додатком № 1 до Положення. |
3.1.13. Повторний автоматичний розподіл справи у визначених законодавством випадках (відвід, самовідвід судді, недопустимість повторної участі судді в розгляді справи, у тому числі повторної участі судді в кримінальному провадженні, якщо він брав участь в цьому ж провадженні під час досудового розслідування, відсутність допуску або дозволу до роботи з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом тощо) здійснюється за письмовим розпорядженням керівника апарату суду (особи, яка виконує його обов'язки) згідно з додатком № 1 до Положення. |
3.1.14. При автоматичному розподілі судових справ використовується та враховується така інформація: спеціалізація (за наявності); спеціалізація зі здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх; здійснення суддею повноважень із судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні (здійснення функцій слідчого судді); кількість судових справ, що надійшла на розгляд судді; кількість фактично відпрацьованого робочого часу (в днях); коефіцієнт складності категорій судових справ; коефіцієнт, що враховує форму участі судді у розгляді судової справи; категорія судової справи за загальним рядком відповідної форми звіту, що затверджується ДСА України, або загальним рядком класифікатора; наявність у судді повноважень для здійснення правосуддя на момент розподілу судових справ; наявність обставин, що виключають або не допускають повторної участі судді (складу суду) у розгляді судової справи відповідно до законодавства; наявність у судді допуску до державної таємниці; наявність у судді дозволу на розгляд судових справ з грифом "Для службового користування"; відсоток справ, що підлягає розгляду суддею, в разі виконання ним інших повноважень, не пов'язаних із здійсненням правосуддя; участь у роботі з допуску справ до провадження у Верховному Суді України. Основним критерієм є річне навантаження суддів. Визначення річного навантаження здійснюється з урахуванням: кількості судових справ, що надійшли на розгляд за період; кількості фактично відпрацьованого робочого часу за період; коефіцієнта складності судових справ, що надійшли за період, за формулою: РН = сума (1 * К_складності * К_ФУС * 100 / відсоток адміністративних посад) / КтРД, де: РН - річне навантаження; К_складності - коефіцієнт складності категорії судової справи, що підраховується (повинен бути більше 0); К_ФУС - коефіцієнт форми участі судді в розгляді судової справи, що підраховується; відсоток адміністративних посад - відсоток участі судді у судовій справі при виконанні суддею інших повноважень, не пов'язаних із здійсненням правосуддя на момент розподілу судової справи; КтРД - кількість робочих днів за період; період - з початку поточного року до дня, в якому здійснюється автоматичний розподіл судових справ, включно, але не раніше дати початку роботи з автоматизованою системою. Коефіцієнт складності категорій судових справ, виконання суддею інших повноважень, не пов'язаних із здійсненням правосуддя, відсоток адміністративних посад тощо визначаються зборами суддів відповідного суду. Коефіцієнт, що враховує форму участі судді в розгляді судової справи, визначається зборами суддів відповідного суду. |
3.1.14. При автоматичному розподілі судових справ використовується та враховується така інформація: спеціалізація (за наявності); спеціалізація зі здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх; здійснення суддею повноважень із судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні (здійснення функцій слідчого судді); кількість судових справ, що надійшла на розгляд судді; кількість фактично відпрацьованого робочого часу (в днях); коефіцієнт складності категорій судових справ; коефіцієнт, що враховує форму участі судді у розгляді судової справи; категорія судової справи за загальним рядком відповідної форми звіту, що затверджується ДСА України, або загальним рядком класифікатора; наявність у судді повноважень для здійснення правосуддя на момент розподілу судових справ; наявність обставин, що виключають або не допускають повторної участі судді (складу суду) у розгляді судової справи відповідно до законодавства; наявність у судді допуску до державної таємниці; наявність у судді дозволу на розгляд судових справ з грифом "Для службового користування"; відсоток справ, що підлягає розгляду суддею, в разі виконання ним інших повноважень, не пов'язаних із здійсненням правосуддя; участь у роботі з допуску справ до провадження у Верховному Суді України. Основним критерієм є річне навантаження суддів. Визначення річного навантаження здійснюється з урахуванням: кількості судових справ, що надійшли на розгляд за період; кількості фактично відпрацьованого робочого часу за період; коефіцієнта складності судових справ, що надійшли за період, за формулою: РН = сума (1 * К_складності * К_ФУС * 100 / відсоток адміністративних посад) / КтРД, де: РН - річне навантаження; К_складності - коефіцієнт складності категорії судової справи, що підраховується (повинен бути більше 0); К_ФУС - коефіцієнт форми участі судді в розгляді судової справи, що підраховується; відсоток адміністративних посад - відсоток участі судді у судовій справі при виконанні суддею інших повноважень, не пов'язаних із здійсненням правосуддя на момент розподілу судової справи; КтРД - кількість робочих днів за період; період - з початку поточного року до дня, в якому здійснюється автоматичний розподіл судових справ, включно, але не раніше дати початку роботи з автоматизованою системою. Коефіцієнт складності категорій судових справ, виконання суддею інших повноважень, не пов'язаних із здійсненням правосуддя, відсоток адміністративних посад тощо визначаються зборами суддів відповідного суду. Коефіцієнт, що враховує форму участі судді в розгляді судової справи, визначається зборами суддів відповідного суду. Рішення зборів суддів щодо визначення коефіцієнту складності категорій судових справ, виконання суддею інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя, відсотка адміністративних посад тощо, а також табель обліку використання робочого часу (далі – табель) вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів, підписання табеля. |
3.3. Не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, що надійшли: за два місяці до закінчення повноважень судді; за чотирнадцять днів, якщо інше не встановлено зборами суддів відповідного суду, до початку відпустки (якщо її тривалість становить не менше чотирнадцяти календарних днів); за три робочих дні до початку відпустки, якщо її тривалість становить менше чотирнадцяти календарних днів; у період відпустки судді; за один робочий день до відрядження (за три робочі дні - якщо тривалість відрядження більше 7 календарних днів) та в дні перебування судді у відрядженні; під час тимчасової непрацездатності судді; в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ. 3.3.1. У разі одночасного перебування всіх суддів у відрядженнях, відпустках, їх тимчасової непрацездатності та в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ, автоматичний розподіл судових справ здійснюється автоматизованою системою у робочий день, наступний за днем, коли відпали відповідні обставини. |
3.3. Не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, що надійшли: за два місяці до закінчення повноважень судді; за чотирнадцять днів, якщо інше не встановлено зборами суддів відповідного суду, до початку відпустки (якщо її тривалість становить не менше чотирнадцяти календарних днів); за три робочих дні до початку відпустки, якщо її тривалість становить менше чотирнадцяти календарних днів; у період відпустки судді; за один робочий день до відрядження (за три робочі дні - якщо тривалість відрядження більше 7 календарних днів) та в дні перебування судді у відрядженні; під час тимчасової непрацездатності судді; в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ. 3.3.1. У разі одночасного перебування всіх суддів у відрядженнях, відпустках, їх тимчасової непрацездатності та в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ, автоматичний розподіл судових справ здійснюється автоматизованою системою у робочий день, наступний за днем, коли відпали відповідні обставини. 3.3.2. Копія наказу про відрядження судді вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після його підписання. Доступ для коригування інформації в наказі автоматично блокується автоматизованою системою. |
3.4.1. Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи не допускається, крім випадків, установлених законом. Усі зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично. |
виключити |
3.5. При об'єднанні судових справ автоматизованою системою автоматично перераховується навантаження на суддю (суддів) з урахуванням таких судових справ. Не підлягають автоматичному розподілу матеріали кримінального провадження, які надійшли до місцевого суду для вирішення питання про їх об'єднання у порядку, визначеному частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України. |
3.5. У разі об'єднання в одне провадження кількох судових справ, така справа передається тому судді, яким ухвалено рішення про об'єднання в одне провадження кількох однорідних позовних вимог. При об’єднанні судових справ автоматизованою системою автоматично перераховується навантаження на суддю (суддів). Не підлягають автоматичному розподілу судові справи, які надійшли до місцевого суду для вирішення питання про їх об’єднання у порядку, визначеному частиною другою статті 334 КПК України. Не підлягають автоматичному розподілу зустрічний позов та позови третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору у судовій справі, у якій відкрито провадження та які надійшли до місцевого суду, а передаються раніше визначеному судді для вирішення питання щодо спільного їх розгляду. |
3.6. У разі роз'єднання судових справ виділена в окреме провадження судова справа підлягає автоматичному розподілу на загальних підставах. |
3.6. У разі роз'єднання (виділення) судових справ виділена в окреме провадження судова справа не підлягає автоматичному розподілу та передається судді, яким ухвалено рішення про роз'єднання кількох поєднаних в одному провадженні вимог у самостійні провадження чи виділення в окреме провадження. При роз’єднанні (виділенні) судових справ системою автоматично перераховується навантаження на суддю із врахуванням таких справ. |
3.9.2. Раніше визначеному у судовій справі судді-доповідачу передаються також: апеляційні та касаційні скарги, що надійшли до суду відповідно апеляційної чи касаційної інстанцій після визначення судді-доповідача у даній судовій справі; судові справи, повернуті до апеляційного суду після виконання вимог частини четвертої статті 297 Цивільного процесуального кодексу України; судові справи, що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз'яснення судового рішення; судові справи, що розглядаються в порядку адміністративного чи цивільного судочинства та надійшли до касаційної інстанції у зв'язку з їх витребуванням за відкритим провадженням за касаційною скаргою; судові справи, повернуті до апеляційного суду після виконання вимог частини другої статті 359 Кримінально-процесуального кодексу України, відповідно до пункту 11 розділу XI Перехідних положень Кримінального процесуального кодексу України; судові справи про перегляд заочного рішення; справи, пов'язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 368 - 373, 378 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 117, 119 - 121 Господарського процесуального кодексу України, статтями 259 - 264, 267 Кодексу адміністративного судочинства України, статтею 535 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення; |
3.9.2. Раніше визначеному у судовій справі судді-доповідачу (головуючому судді) передаються також: апеляційні та касаційні скарги, що надійшли до суду відповідно апеляційної чи касаційної інстанцій після визначення судді-доповідача у даній судовій справі; судові справи, повернуті до апеляційного суду після виконання вимог частини сьомої статті 297 Цивільного процесуального кодексу України; судові справи, що надійшли для вирішення питання про прийняття додаткового судового рішення, виправлення описок та помилок, роз'яснення судового рішення; судові справи, що розглядаються в порядку адміністративного чи цивільного судочинства та надійшли до касаційної інстанції у зв'язку з їх витребуванням за відкритим провадженням за касаційною скаргою; судові справи, повернуті до апеляційного суду після виконання вимог частини другої статті 359 Кримінально-процесуального кодексу України, відповідно до пункту 11 розділу XI Перехідних положень Кримінального процесуального кодексу України; судові справи про перегляд заочного рішення; справи, пов'язані із виконанням судових рішень, передбачені статтями 368 - 373, 378 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 117, 119 - 121 Господарського процесуального кодексу України, статтями 259 - 264, 267 Кодексу адміністративного судочинства України, статтею 535 Кримінального процесуального кодексу України, статтею 304 Кодексу України про адміністративні правопорушення; клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у справах, які розглянуті даним судом; матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України. |
3.10.1. Знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу сервера автоматизованої системи та інші умови, що впливають на безперебійність та функціонування автоматизованої системи відповідно до Положення фіксуються актами, складеними в порядку, визначеному головою відповідного суду, із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення. 3.10.2. Автоматичний розподіл судових справ між суддями здійснюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або на наступний робочий день після усунення зазначених у пункті 3.10.1 Положення обставин. 3.10.3. У разі настання обставин, зазначених у пункті 3.10.1 Положення, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (справи пов'язані із виборчим процесом, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді взяття під варту тощо) здійснюється головою суду з дотриманням принципів черговості до усунення відповідних обставин. 3.10.4. Після усунення обставин, зазначених у пункті 3.10.1 Положення, до автоматизованої системи вноситься передбачена Положенням інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду та інформація про її розподіл. |
Виключити |
відсутній |
3.11. Результатом автоматичного розподілу судових справ є довідка про автоматичний розподіл судових справ між суддями відповідного суду (далі – довідка) (додатки 5, 6). Довідка автоматично створюється автоматизованою системою. Одночасно з довідкою створюється звіт про автоматичний розподіл судових справ між суддями відповідного суду (далі – звіт). Звіт містить такі відомості: дата та час початку автоматичного розподілу; номер судової справи; інформація про учасників судового процесу (кримінального провадження); інформація щодо визначення судді за випадковим числом; інформація про вибір та призначення головуючого судді або судді-доповідача; інформація про вибір суддів до складу колегії; час закінчення автоматичного розподілу. Звіт автоматизованою системою формується автоматично. Довідка та звіт можуть бути роздруковані для службового використання в суді. 3.11.1. У разі розгляду судової справи колегією суддів відповідного суду до довідки та звіту автоматично додаються прізвища суддів, які входять до складу колегії із зазначенням прізвища головуючого судді та/або судді-доповідача. 3.11.2. При здійсненні повторного автоматичного розподілу судової справи автоматизованою системою створюється нова довідка з відміткою "Повторний розподіл" із зазначенням причин та підстав для його проведення. Одночасно з довідкою автоматизованою системою автоматично формується звіт. 3.11.3. В автоматизованій системі відповідальною особою може формуватися реєстр автоматичного розподілу судових справ (додаток 7). |
відсутній |
3.12. Знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу сервера автоматизованої системи та інші умови, що впливають на безперебійність та функціонування автоматизованої системи відповідно до Положення фіксуються актами, складеними в порядку, визначеному головою відповідного суду, із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення. Зазначені акти вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після усунення обставин. 3.12.1. Автоматичний розподіл судових справ між суддями здійснюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або на наступний робочий день після усунення зазначених у пункті 3.12 Положення обставин. 3.12.2. У разі настання обставин, зазначених у підпункті 3.12.1 Положення, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (справи пов'язані із виборчим процесом, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді взяття під варту тощо) здійснюється головою суду з дотриманням принципів черговості до усунення відповідних обставин. 3.12.3. Не пізніше наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у пункті 3.12 Положення, до автоматизованої системи вноситься передбачена Положенням інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду та інформація про її розподіл. |
4.2. У разі закінчення строку, встановленого для подання апеляційної чи касаційної скарги (на судові рішення у судових справах, що розглядаються у порядку кримінального судочинства), якщо така скарга не була подана, до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили. Відповідна інформація вноситься до автоматизованої системи користувачем відповідно до його функціональних обов'язків. |
4.2. У разі закінчення строку, встановленого для подання апеляційної чи касаційної скарги (на судові рішення у судових справах, що розглядаються у порядку кримінального судочинства), якщо така скарга не була подана, до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили. Відповідна інформація вноситься до автоматизованої системи користувачем відповідно до його функціональних обов'язків. Суд зобов’язаний здійснювати контроль за своєчасним внесенням до автоматизованої системи відомостей щодо набрання (скасування набрання) судовим рішенням законної сили, направлення до Єдиного державного реєстру судових рішень. Персональну відповідальність за організацію в суді своєчасного внесення до автоматизованої системи відомостей щодо набрання (скасування набрання) судовим рішенням законної сили, направлення таких відомостей до Єдиного державного реєстру судових рішень несе керівник апарату суду. 4.2.1. У суді першої інстанції до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень: у разі ухвалення рішення, яке не може бути оскаржене, не пізніше наступного робочого дня після його проголошення; у разі закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, не пізніше наступного робочого дня з моменту закінчення такого строку; у разі подання апеляційної скарги, якщо судове рішення не скасовано, не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного судового рішення суду апеляційної інстанції. 4.2.2. У суді апеляційної та касаційної інстанції до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень не пізніше наступного робочого дня після проголошення відповідного судового рішення. 4.2.3. У разі постановлення судом апеляційної чи касаційної інстанції судового рішення як судом першої інстанції, до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень: у разі ухвалення рішення, яке не може бути оскаржене, не пізніше наступного робочого дня після його проголошення; у разі закінчення строку для подання апеляційної чи касаційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, не пізніше наступного робочого дня з моменту закінчення такого строку; у разі подання апеляційної чи касаційної скарги, якщо судове рішення не скасовано, не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного судового рішення суду апеляційної чи касаційної інстанції. 4.2.4. У суді першої, апеляційної та касаційної інстанції до автоматизованої системи вносяться відомості щодо скасування набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного судового рішення. |
4.5. Видача копії судового рішення (крім судових рішень у справах з грифом "таємно", "цілком таємно") здійснюється відповідно до процесуального законодавства. Копія судового рішення може бути виготовлена з оригіналу судового рішення, що міститься у судовій справі, або шляхом роздрукування електронної копії судового рішення, що міститься в автоматизованій системі, та засвідчення її належним чином. |
4.5. Видача копії судового рішення (крім судових рішень у справах з грифом "таємно", "цілком таємно") здійснюється відповідно до процесуального законодавства. Копія судового рішення може бути виготовлена з оригіналу судового рішення, що міститься у судовій справі, або шляхом роздрукування електронної копії судового рішення, що міститься в автоматизованій системі, та засвідчення її належним чином. Тексти судових рішень та інших процесуальних документів, виготовлених у суді, а також накази голови суду та керівника апарату суду щодо визначення функціональних обов'язків, прав користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї, рішення зборів суддів, акти щодо знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу сервера автоматизованої системи та інших умов, що впливають на функціонування автоматизованої системи відповідно до Положення, зберігаються в автоматизованій системі в електронному вигляді в стані "Оригінал". Текст кожного процесуального документу, збереженого в автоматизованій системі, засвідчується електронним цифровим підписом судді (головуючого судді або судді-доповідача), що підписав цей документ. Доступ для коригування зазначених документів автоматично блокується автоматизованою системою. З метою ідентифікації документу та його швидкого пошуку в автоматизованій системі для кожного документа автоматизованою системою автоматично формується унікальний ідентифікатор. Структура унікального ідентифікатора є такою: код бази даних суду, унікальний ідентифікатор документа в базі даних суду, тип документу та тип юрисдикції.
|
4.7. До електронного архіву передаються електронні копії судових рішень з переліком матеріалів, що містяться в судовій справі. |
4.7. До електронного архіву передаються електронні копії судових рішень та інших процесуальних документів, виготовлених у суді, з переліком матеріалів, що містяться в судовій справі. |
5.1. У випадках, визначених Кримінальним процесуальним кодексом України, автоматизованою системою здійснюється автоматичне визначення присяжних з числа осіб, які внесені до списку присяжних. |
5.1. У випадках, визначених Кримінальним процесуальним кодексом України, автоматизованою системою здійснюється автоматичне визначення присяжних з числа осіб, які внесені до списку присяжних, в кількості семи осіб. |
5.1.2. Присяжні визначаються автоматизованою системою в кількості семи осіб. Якщо після виконання вимог, передбачених частинами першою - п'ятою статті 387 Кримінального процесуального кодексу України присяжних залишилось більша кількість від необхідної для участі в судовому провадженні, присяжні визначаються автоматизованою системою, із додержанням принципу рівної ймовірності відбору, з числа присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні. Після визначення основних присяжних автоматизованою системою визначаються й двоє запасних присяжних за аналогічною процедурою. |
5.1.2. Якщо після виконання вимог, передбачених частинами першою - п'ятою статті 387 Кримінального процесуального кодексу України, присяжних залишилось не менша кількість від необхідної для участі в судовому провадженні, автоматизованою системою визначаються три основних та два запасних присяжних із додержанням принципу рівної ймовірності відбору, з числа присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні. |
5.1.3. У разі неможливості виконання присяжним своїх обов'язків або у разі його відводу (самовідводу) до участі у судовому провадженні залучаються запасні присяжні. Якщо кількість запасних присяжних не є достатньою для судового провадження, то автоматизованою системою визначаються додаткові особи зі списку присяжних, без урахування присяжних, визначених частиною першою цього підпункту. |
5.1.3. У разі неможливості виконання основним присяжним своїх обов'язків або у разі його відводу (самовідводу) до участі у судовому провадженні залучаються запасні присяжні. Основні присяжні визначаються автоматизованою системою із додержанням принципу рівної ймовірності відбору з числа запасних присяжних. |
відсутній |
5.1.4. Якщо після виконання вимог, передбачених частинами першою - п'ятою статті 387 Кримінального процесуального кодексу України, основних та запасних присяжних залишилось менша кількість від необхідної для участі в судовому провадженні, автоматизованою системою визначається добір присяжних зі списку присяжних, із додержанням принципу рівної ймовірності відбору, з числа присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні. Загальна кількість присяжних, визначених частиною першою цього підпункту, має бути не менше семи осіб, з урахуванням кількості основних присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні. Якщо після виконання вимог, передбачених частинами першою - п'ятою статті 387 Кримінального процесуального кодексу України, присяжних залишилось не менша кількість від необхідної для участі в судовому провадженні, автоматизованою системою зі списку присяжних, визначених частиною другою цього підпункту, добираються основні присяжні та визначаються два запасних присяжних із додержанням принципу рівної ймовірності відбору, з числа присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні. |
ПОГОДЖЕНО Наказ Державної судової адміністрації України _______ 2014 року № __ Додаток до рішення Ради суддів України від _______ 2014 року № __ ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення Ради суддів України _______ 2014 року № __
Зміни до Положення
про автоматизовану систему документообігу суду,
затвердженого рішенням Ради суддів України
від 26 листопада 2010 року № 30
зі змінами, внесеними рішеннями Ради суддів України
від 24 грудня 2010 року № 33,
від 21 січня 2011 року № 4,
від 24 червня 2011 року № 28,
від 23 грудня 2011 року № 70,
від 25 травня 2012 року № 26,
від 26 жовтня 2012 року № 60,
від 21 грудня 2012 року № 85,
від 25 січня 2013 року N 2
1. Пункт 1.2 доповнити абзацом дев’ятим такого змісту:
"автоматичне надсилання процесуальних документів в електронному вигляді та текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) за їх заявками;".
У зв’язку з цим абзац дев’ятий вважати абзацом десятим.
2. У пункті 1.8 абзац третій викласти в такій редакції:
"контроль за своєчасним введенням до автоматизованої системи достовірних даних, у тому числі відомостей щодо набрання чи скасування набрання судовим рішенням законної сили та направленням їх до Єдиного державного реєстру судових рішень;".
3. Пункт 1.8 доповнити абзацом шостим такого змісту:
"своєчасне надсилання процесуальних документів в електронному вигляді та текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) за їх заявками;".
У зв’язку з цим абзац шостий вважати абзацом сьомим.
4. Пункт 2.1 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Накази голови суду та керівника апарату суду щодо визначення функціональних обов'язків, прав користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після його підписання.".
5. У другому абзаці підпункту 2.8.2 пункту 2.8 після слів "інформація про предмет спору;"доповнити словами:
"відомості про учасників судового процесу, а саме: найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім'я та по батькові (за його наявності) для фізичних осіб, місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання (для фізичних осіб), ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності за його наявності (для юридичних осіб), реєстраційний номер облікової картки фізичної особи - платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);".
6. У підпункті 2.8.4 пункту 2.8 перше речення доповнити словами:
«чи надходження справи за підсудністю з іншого суду.».
7. У другому абзаці підпункту 2.8.4 пункту 2.8 слово "загальних" виключити.
8. У підпункті 2.8.5 пункту 2.8. абзац перший виключити.
9. Доповнити Положення пунктом 2.10 такого змісту:
"2.10. Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи не допускається, крім випадків, установлених законом. Усі зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично.".
10. Підпункт 3.1.2 пункту 3.1 доповнити абзацом третім такого змісту:
"Відмова судді від отримання розподіленої в установленому порядку судової справи не допускається.".
11. Підпункт 3.1.4 пункту 3.1 доповнити абзацами другим та третім такого змісту:
"Спеціалізація суддів визначається із розрахунку розподілу не менше двох суддів на одну спеціалізацію.
Рішення зборів суддів щодо визначення спеціалізації суддів вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів.".
12. Підпункт 3.1.6 пункту 3.1 доповнити абзацом третім такого змісту:
"Рішення зборів суддів щодо формування колегії суддів вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів.".
13. Підпункт 3.1.7 пункту 3.1 доповнити абзацом чотирнадцятим такого змісту:
"Рішення зборів суддів щодо визначення засад формування колегії суддів без здійснення повторного автоматизованого розподілу справ та щодо визначення особливостей розподілу судових справ вносяться до автоматизованої системи не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.".
14. Підпункт 3.1.8 пункту 3.1 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Рішення зборів суддів щодо визначення засад формування колегії суддів вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів.".
15. У підпункті 3.1.13 пункту 3.1 після слів "недопустимість повторної участі судді в розгляді справи," доповнити словами "у тому числі повторної участі судді в кримінальному провадженні, якщо він брав участь в цьому ж провадженні під час досудового розслідування,".
16. Підпункт 3.1.14 пункту 3.1 доповнити абзацом двадцять третім такого змісту:
"Рішення зборів суддів щодо визначення коефіцієнту складності категорій судових справ, виконання суддею інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя, відсотка адміністративних посад тощо, а також табель обліку використання робочого часу (далі – табель) вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після проведення цих зборів, підписання табеля.".
17. Пункт 3.3 доповнити підпунктом 3.3.2 такого змісту:
"3.3.2. Копія наказу про відрядження судді вноситься до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після його підписання. Доступ для коригування інформації в наказі автоматично блокується автоматизованою системою.".
18. Підпункт 3.4.1 пункту 3.4 виключити.
19. Пункт 3.5 викласти в новій редакції:
"3.5. У разі об'єднання в одне провадження кількох судових справ, така справа передається тому судді, яким ухвалено рішення про об'єднання в одне провадження кількох однорідних позовних вимог.
При об’єднанні судових справ автоматизованою системою автоматично перераховується навантаження на суддю (суддів).
Не підлягають автоматичному розподілу судові справи, які надійшли до місцевого суду для вирішення питання про їх об’єднання у порядку, визначеному частиною другою статті 334 КПК України.
Не підлягають автоматичному розподілу зустрічний позов та позови третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору у судовій справі, у якій відкрито провадження та які надійшли до місцевого суду, а передаються раніше визначеному судді для вирішення питання щодо спільного їх розгляду.".
20. Пункт 3.6 викласти в новій редакції:
"3.6. У разі роз'єднання (виділення) судових справ виділена в окреме провадження судова справа не підлягає автоматичному розподілу та передається судді, яким ухвалено рішення про роз'єднання кількох поєднаних в одному провадженні вимог у самостійні провадження чи виділення в окреме провадження.
При роз’єднанні (виділенні) судових справ системою автоматично перераховується навантаження на суддю із врахуванням таких справ.".
21. У підпункті 3.9.2 пункту 3.9:
в абзаці першому після слів "судді-доповідачу" доповнити словами "(головуючому судді)";
в абзаці третьому слово "четвертої" замінити словом "сьомої".
22. Підпункт 3.9.2 пункту 3.9. доповнити абзацами десятим, одинадцятим такого змісту:
"клопотання про вирішення питання, пов’язаного з виконанням вироку, у справах, які розглянуті даним судом;
матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України.".
23. Підпункти 3.10.1 - 3.10.4 виключити.
24. Доповнити Положення пунктом 3.11 такого змісту:
"3.11. Результатом автоматичного розподілу судових справ є довідка про автоматичний розподіл судових справ між суддями відповідного суду (далі – довідка) (додатки 5, 6). Довідка автоматично створюється автоматизованою системою.
Одночасно з довідкою створюється звіт про автоматичний розподіл судових справ між суддями відповідного суду (далі – звіт). Звіт містить такі відомості: дата та час початку автоматичного розподілу; номер судової справи; інформація про учасників судового процесу (кримінального провадження); інформація щодо визначення судді за випадковим числом; інформація про вибір та призначення головуючого судді або судді-доповідача; інформація про вибір суддів до складу колегії; час закінчення автоматичного розподілу. Звіт автоматизованою системою формується автоматично.
Довідка та звіт можуть бути роздруковані для службового використання в суді.
3.11.1. У разі розгляду судової справи колегією суддів відповідного суду до довідки та звіту автоматично додаються прізвища суддів, які входять до складу колегії із зазначенням прізвища головуючого судді та/або судді-доповідача.
3.11.2. При здійсненні повторного автоматичного розподілу судової справи автоматизованою системою створюється нова довідка з відміткою "Повторний розподіл" із зазначенням причин та підстав для його проведення. Одночасно з довідкою автоматизованою системою автоматично формується звіт.
3.11.3. В автоматизованій системі відповідальною особою може формуватися реєстр автоматичного розподілу судових справ (додаток 7).".
25. Доповнити Положення пунктом 3.12 такого змісту:
"3.12. Знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу сервера автоматизованої системи та інші умови, що впливають на безперебійність та функціонування автоматизованої системи відповідно до Положення фіксуються актами, складеними в порядку, визначеному головою відповідного суду, із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення.
Зазначені акти вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після усунення обставин.
3.12.1. Автоматичний розподіл судових справ між суддями здійснюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або на наступний робочий день після усунення зазначених у пункті 3.12 Положення обставин.
3.12.2. У разі настання обставин, зазначених у пункті 3.12.1 Положення, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (справи пов'язані із виборчим процесом, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді взяття під варту тощо) здійснюється головою суду з дотриманням принципів черговості до усунення відповідних обставин.
3.12.3. Не пізніше наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у пункті 3.12 Положення, до автоматизованої системи вноситься передбачена Положенням інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду та інформація про її розподіл.".
26. Пункт 4.2 доповнити абзацами другим та третім такого змісту:
"Суд зобов’язаний здійснювати контроль за своєчасним внесенням до автоматизованої системи відомостей щодо набрання (скасування набрання) судовим рішенням законної сили, направлення до Єдиного державного реєстру судових рішень.
Персональну відповідальність за організацію в суді своєчасного внесення до автоматизованої системи відомостей щодо набрання (скасування набрання) судовим рішенням законної сили, направлення таких відомостей до Єдиного державного реєстру судових рішень несе керівник апарату суду.".
27. Пункт 4.2 доповнити підпунктами 4.2.1 - 4.2.4 такого змісту:
"4.2.1. У суді першої інстанції до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень:
у разі ухвалення рішення, яке не може бути оскаржене, не пізніше наступного робочого дня після його проголошення;
у разі закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, не пізніше наступного робочого дня з моменту закінчення такого строку;
у разі подання апеляційної скарги, якщо судове рішення не скасовано, не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного судового рішення суду апеляційної інстанції.
4.2.2. У суді апеляційної та касаційної інстанції до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень не пізніше наступного робочого дня після проголошення відповідного судового рішення.
4.2.3. У разі постановлення судом апеляційної чи касаційної інстанції судового рішення як судом першої інстанції, до автоматизованої системи вносяться відомості щодо набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень:
у разі ухвалення рішення, яке не може бути оскаржене, не пізніше наступного робочого дня після його проголошення;
у разі закінчення строку для подання апеляційної чи касаційної скарги, якщо таку скаргу не було подано, не пізніше наступного робочого дня з моменту закінчення такого строку;
у разі подання апеляційної чи касаційної скарги, якщо судове рішення не скасовано, не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного судового рішення суду апеляційної чи касаційної інстанції.
4.2.4. У суді першої, апеляційної та касаційної інстанції до автоматизованої системи вносяться відомості щодо скасування набрання судовим рішенням законної сили та направляються до Єдиного державного реєстру судових рішень не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного судового рішення.".
28. Пункт 4.5 доповнити абзацами другим та третім такого змісту:
"Тексти судових рішень та інших процесуальних документів, виготовлених у суді, а також накази голови суду та керівника апарату суду щодо визначення функціональних обов'язків, прав користувачів автоматизованої системи, надання та позбавлення права доступу до неї, рішення зборів суддів, акти щодо знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу сервера автоматизованої системи та інших умов, що впливають на функціонування автоматизованої системи відповідно до Положення, зберігаються в автоматизованій системі в електронному вигляді в стані "Оригінал". Текст кожного процесуального документу, збереженого в автоматизованій системі, засвідчується електронним цифровим підписом судді (головуючого судді або судді-доповідача), що підписав цей документ. Доступ для коригування зазначених документів автоматично блокується автоматизованою системою.
З метою ідентифікації документу та його швидкого пошуку в автоматизованій системі для кожного документа автоматизованою системою автоматично формується унікальний ідентифікатор. Структура унікального ідентифікатора є такою: код бази даних суду, унікальний ідентифікатор документа в базі даних суду, тип документу та тип юрисдикції.".
29. Пункт 4.7 викласти в новій редакції:
"4.7. До електронного архіву передаються електронні копії судових рішень та інших процесуальних документів, виготовлених у суді, з переліком матеріалів, що містяться в судовій справі.".
30. У пункті 5.1 абзац перший після слів "які внесені до списку присяжних" доповнити словами ", в кількості семи осіб."
31. У підпункті 5.1.2 пункту 5.1:
перший та третій абзаци вилучити;
другий абзац викласти в новій редакції:
"Якщо після виконання вимог, передбачених частинами першою - п'ятою статті 387 Кримінального процесуального кодексу України, присяжних залишилось не менша кількість від необхідної для участі в судовому провадженні, автоматизованою системою визначаються три основних та два запасних присяжних із додержанням принципу рівної ймовірності відбору, з числа присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні.".
32. У підпункті 5.1.3 пункту 5.1:
перший абзац викласти в новій редакції:
"У разі неможливості виконання основним присяжним своїх обов'язків або у разі його відводу (самовідводу) до участі у судовому провадженні залучаються запасні присяжні.
Основні присяжні визначаються автоматизованою системою із додержанням принципу рівної ймовірності відбору з числа запасних присяжних.".
Другий абзац вилучити.
33. Доповнити пункт 5.1 підпунктом 5.1.4 такого змісту:
"5.1.4. Якщо після виконання вимог, передбачених частинами першою - п'ятою статті 387 Кримінального процесуального кодексу України, основних та запасних присяжних залишилось менша кількість від необхідної для участі в судовому провадженні, автоматизованою системою визначається добір присяжних зі списку присяжних, із додержанням принципу рівної ймовірності відбору, з числа присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні.
Загальна кількість присяжних, визначених частиною першою цього підпункту, має бути не менше семи осіб, з урахуванням кількості основних присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні.
Якщо після виконання вимог, передбачених частинами першою - п'ятою статті 387 Кримінального процесуального кодексу України, присяжних залишилось не менша кількість від необхідної для участі в судовому провадженні, автоматизованою системою зі списку присяжних, визначених частиною другою цього підпункту, добираються основні присяжні та визначаються два запасних присяжних із додержанням принципу рівної ймовірності відбору, з числа присяжних, що не були звільнені або відведені від участі у судовому провадженні.".
Додаток 5 |
Найменування суду Справа № ___________________ Суть справи: ___________________________________________________________________________________ Справу призначено головуючому судді: __________________ Судді, які входять до складу колегії суддів: 1. ________________________________ 2. ________________________________ |
Обґрунтування призначення (причина та підстава) проведення повторного автоматичного розподілу справи |
Голова суду ____________________ _______________________ Інформацію внесено до системи автоматичного розподілу. Керівник апарату суду _______________________ ______________________ /дата внесення до системи автоматичного розподілу/ |
Додаток 6 |
Довідка про автоматичний розподіл справи між суддями Найменування суду Справа № ___________________ Суть справи: ___________________________________________________________________________________ Справу призначено судді-доповідачу: __________________ Судді, які входять до складу колегії: 1. ________________________________ - головуючий суддя. 2. ________________________________ |
Обґрунтування призначення (причина та підстава) проведення повторного автоматичного розподілу справи ____________________________________________________________________________________ |
Секретар судової палати ____________________ _______________________ Інформацію внесено до системи автоматичного розподілу. Керівник апарату суду _______________________ __________________ /дата внесення до системи автоматичного розподілу/ |
Додаток № 7 |
_________________________________
(назва суду)
"___" ____________ 20___ року |
№ ____ |
||||||
|
|
||||||
№ з/п |
Єдиний унікальний № справи |
Сторони, П. І. Б. особи, стосовно якої до суду надійшла справа для розгляду |
П. І. Б. судді/суддів, яким розподілено справу |
П. І. Б. особи, яка здійснила розподіл |
|||
|
|
|
|
|
|||
Керівник апарату |
________________________ |