Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказ Монастириського районного суду
Тернопільської області
від 05.06.2020 року № 31
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Монастириського районного суду Тернопільської області
1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації в Монастириському районному суді Тернопільської області (далі – суд) відповідно до вимог Закону України від «Про доступ до публічної інформації» 13 січня 2011 року №2939-VI.
1.2. Визначення понять:
запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;
публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні суду;
публічна інформація у формі відкритих даних – це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також подальше
запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;
суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Суд є суб’єктом відносин у сфері доступу до публічної інформації, а саме розпорядником інформації, який при вирішенні питань щодо доступу до інформації керується Законом України «Про доступ до публічної інформації».
1.4. Відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні суду, визначається наказом керівника апарату суду.
1.5. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до Конституції України, Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», «Про запобігання корупції», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26 листопада 2010 року № 30 та інших нормативно-правових актів з питань доступу до публічної інформації.
1.6. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації про стан розгляду (руху) судових справ, виконання судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.7. Інформація щодо автоматично розподілених судових справ, стадій розгляду судових справ, дати надходження судової справи до суду, єдиного унікального номера судової справи, номера провадження, прізвища учасників процесу, форми судочинства, дати та часу призначення судової справи до розгляду, місця проведення судового засідання, дати розгляду судової справи, а також інформація про надходження апеляційних чи касаційних скарг, заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами та їх розгляду є відкритою та підлягає невідкладному оприлюдненню на офіційному сайті суду.
Не оприлюднюється інформація щодо сторін та суті судової справи, якщо таке обмеження встановлено чинним законодавством.
1.8. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність суду організовує і забезпечує керівник апарату суду, а у разі його відсутності – заступник керівника апарату суду.
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:
1) оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі – ЗМІ);
2) розміщення публічної інформації на офіційному вебсайті суду;
3) розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4) присутністю запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях в суді;
5) розміщення публічної інформації на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних;
6) надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
Інформацією про діяльність суду є інформація про:
– місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку, адресу офіційної вебсторінки та адресу електронної пошти;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови суду, керівника апарату суду та його заступника;
– розклад роботи та графік прийому громадян;
– графік особистого прийому громадян керівництвом суду;
– наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на зайняття вакантних посад;
– порядок звернення до суду учасників судового процесу;
– порядок складання та подання запиту на інформацію;
– банківські реквізити для сплати судового збору;
– іншу інформацію про діяльність суду, порядок обов’язкового оприлюднення якої встановлений чинним законодавством.
2.3. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.
Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном керівником апарату суду або уповноваженими працівниками апарату суду.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.
2.5. Інформація з обмеженим доступом надається судом, якщо вона правомірно оприлюднена відповідальною особою раніше. Інформація з обмеженим доступом надається судом, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше.
2.6. Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у деклараціях працівників суду, поданих відповідно до Закону України «Про запобігання корупції», крім відомостей щодо реєстраційного номера облікової картки платника податків, серії та номера паспорта громадянина України, місця проживання, дати народження фізичних осіб, щодо яких зазначається інформація в декларації, місцезнаходження об’єктів, які наводяться в декларації (крім області, району, населеного пункту, де знаходиться об’єкт).
2.7. Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
2.8. Не належать до публічної інформації :
- інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;
- внутрішньо-організаційна інформація, в т.ч. внутрівідомча службова кореспонденція, довідні та службові записки, рекомендації, проекти документів тощо.
3.1. Оприлюднення публічної інформації в ЗМІ забезпечується прессекретарем або іншим працівником суду, на якого покладено обов’язки прессекретаря відповідно до чинного законодавства.
3.3. Розміщенню на офіційному вебсайті суду підлягають:
1) інформація про суд і його діяльність:
– місцезнаходження, поштова адреса, номери засобів зв'язку, адреси офіційного вебсайту та електронної пошти;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови суду, керівника апарату суду та його заступника;
– розклад роботи та графік прийому громадян;
– наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на зайняття вакантних посад;
– порядок звернення до суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності суду;
4) узагальнення судової практики та аналіз даних судової статистики;
5) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
6) відомості про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні суду;
7) статистичні звіти, у тому числі звіти щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
8) інша інформація про діяльність суду, яка належить до публічної інформації.
3.4. Судові рішення розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
3.5. У приміщенні суду на інформаційних стендах розміщуються:
1) інформація про порядок роботи суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;
2) інформація, пов’язана з розглядом судових справ;
3) інформація про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду в суді;
4) реквізити для сплати судового збору;
5) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.
3.6. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
3.7. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
3.8. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
3.9. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подати запит шляхом заповнення відповідних форм запиту на інформацію, які можна отримати у суді та/або на офіційному вебсайті суду (додатки 1–3 до цього Положення).
3.10. Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, допомогу в оформленні запиту надає відповідальна особа суду з питань доступу до публічної інформації, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією суду в автоматизованій системі документообігу суду відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Після реєстрації запит невідкладно передається голові суду і в той же день з відповідною резолюцією передається виконавцям.
4.3. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до суду у вигляді електронного документа на офіційну електронну адресу суду, здійснюється відповідальним працівником за приймання (відправлення) електронної пошти в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.4. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію передаються канцелярії суду для зберігання в окремій номенклатурній справі суду.
4.5. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання судом запиту.
Якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше 48 годин із дня отримання запиту.
4.6. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, голова суду за поданням особи, на яку покладено виконання запиту, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку виконавець письмово повідомляє запитувача не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.
4.7. У разі якщо запит, разом із проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством України, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.
5.1. Відповідь на запит має містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в її наданні. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.2. Якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі коли частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є відкритою, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з головою суду.
5.3. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в суді.
5.4. Суд має право відмовити в задоволенні запиту, якщо:
1) він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої чинним законодавством, володіти інформацією щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належать до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила фактичні витрати, пов’язані із виготовленням цифрових копій документів, копіюванням або друком документів,
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
5.5. Інформація на запит надається безкоштовно.
Якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на виготовлення цифрових копій документів, їх копіювання та друк.
Розмір витрат на виготовлення цифрових копій документів, копіювання та друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на виготовлення цифрових копій документів, копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію Монастириським районним судом Тернопільської області.
6.1. Відповідальність за порушення у сфері доступу до публічної інформації визначається відповідно до чинного законодавства України.