Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом голови
Монастириського районного суду
Тернопільської області
№37 від 19.06. 2020 року
ПОРЯДОК
організації та проведення прийому громадян
у Монастириському районному суді Тернопільської області
1.1. Порядок організації та проведення прийому громадян у Монастириському районному суді Тернопільської області (далі – Порядок) розроблено на виконання статті 40 Конституції України, статті 22 Закону України «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР, Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року № 1402-VIII, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (далі – Інструкція), Інструкції з діловодства у місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20 серпня 2019 року № 814 (далі – Інструкція з діловодства) і визначає основні вимоги щодо організації та проведення прийому громадян у Монастириському районному суді Тернопільської області (далі - суд).
1.2. Особистий прийом здійснюється з метою реалізації громадянами конституційного права на звернення та з метою сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими звертаються громадяни до суду, відповідно до чинного законодавства та в межах компетенції.
1.3. Прийом громадян здійснюється в дні та години у зручний для громадян час та відповідно до правил внутрішнього трудового та службового розпорядку роботи суду.
1.4. Прийом громадян, які звернулися до суду, здійснюється шляхом прийняття уповноваженими на це працівниками апарату суду поданих ними заяв, скарг, клопотань та інших звернень з подальшою їх реєстрацією і опрацюванням в порядку, визначеному Інструкцією з діловодства, а також через особистий прийом, що проводиться керівництвом суду у межах своїх повноважень та з питань, що належать до їх службової компетенції.
1.5. Судді особистого прийому громадян не проводять. Єдиною формою спілкування сторін із суддею є розгляд справи у судовому засіданні, під час якого усі клопотання, заяви, звернення вирішуються виключно у передбаченому законодавством процесуальному порядку.
2.1. Усі звернення громадян, викладені у письмовій формі, розгляд і вирішення яких віднесено до компетенції Монастириського районного суду Тернопільської області, приймаються щоденно в межах робочого часу згідно графіку роботи суду працівниками канцелярії.
2.2. Громадяни надсилають письмові звернення поштою або передають до суду особисто чи через уповноважену ними особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства (поштова адреса суду: 48301, вул. Шкільна, 4, м. Монастириська, Тернопільська область). Письмове звернення також може бути надіслане на електронну пошту суду inbox@mn.te.court.gov.ua або шляхом заповнення електронної форми звернення, яка розміщена на офіційному веб-сайті суду.
2.3. Прийняті заяви, скарги, клопотання та інші види звернень реєструються працівником канцелярії та документального забезпечення із занесенням відповідних відомостей до автоматизованої системи документообігу суду та в подальшому розглядаються відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції.
2.4. Інформація на усні запити громадян щодо надходження судових справ до провадження суду та їх подальший рух надається працівниками канцелярії в усній формі.
2.5. Юридичні консультації на запити громадян працівниками апарату суду не надаються.
2.6. Звернення громадян, оформлені з порушенням вимог чинного законодавства, до розгляду судом не приймаються.
2.7. Звертаючись до суду із зверненнями особисто, громадяни зобов’язані пред’являти працівникам апарату суду документи, що посвідчують їх особу та повноваження на вчинення відповідних дій.
2.8. Звернення, розгляд яких чинним законодавством не віднесено до компетенції суду, не приймаються, а громадянинові роз’яснюється його право звернутися з приводу порушених у звернені питань до уповноважених на це органів та установ.
3.1. Особистий прийом громадян у Монастириському районному суді Тернопільської області здійснюють голова суду, керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду у встановлені дні та години згідно із графіком прийому.
3.2. Графік прийому громадян затверджується головою суду та доводиться до відома громадян шляхом розміщення на офіційному вебсайті суду та інформаційному стенді.
3.3. Особистий прийом керівництвом суду здійснюється виключно з питань організаційної діяльності суду, вирішення яких віднесено Законом України «Про судоустрій і статус суддів» до кола їх службових повноважень.
Питання розгляду конкретних судових справ вирішенню на особистому прийомі громадян не підлягають.
3.4. Особистий прийом громадян здійснюється без попереднього запису.
Прийом громадян також може проводитьсь за попереднім записом. Під час попереднього запису громадян на особистий прийом до керівництва суду з’ясовуються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника, зміст порушеного питання, до кого із посадових осіб суду він звертався раніше з цього питання і яке було прийнято рішення. Також, відповідальним працівником опрацьовуються документи, інші матеріали, що подаються для обґрунтування громадянином своїх заяв (клопотань), скарг або пропозицій (зауважень).
3.5. Попередній запис на особистий прийом здійснюється в робочий час канцелярією суду за адресою вул.Шкільна, 4 м.Монастириська Тернопільської області, а також за номером телефону (03555)2-13-81.
3.6. У першочерговому порядку здійснюється прийом громадян, визначених абзацом п’ятим пункту 1 Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», а саме: жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»; інвалідів Великої Вітчизняної війни; Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України.
3.7. У разі тимчасової відсутності особи, яка у визначений день згідно графіку повинна здійснювати особистий прийом громадян (хвороба, перебування у відпустці, відрядженні), а також у зв’язку із необхідністю оперативного вирішення виробничих питань, що виключає можливість проведення особистого прийому безпосередньо цією особою, особистий прийом здійснює особа, яка виконує її обов’язки, або уповноважена нею посадова особа.
3.8. До початку особистого прийому громадяни зобов’язані пред’явити паспорт чи інший документ, який посвідчує їх особу, а в разі вчинення дій за дорученням іншої особи – також документ, який підтверджує їх повноваження на представництво.
3.9. Присутність сторонніх осіб під час особистого прийому громадян, крім тих осіб, які безпосередньо звертаються із зверненнями та їх повноважних представників, не допускається. У разі особливої необхідності (хвороба, інвалідність тощо) на прийомі можуть бути присутні близькі родичі або супроводжуючі особи.
3.10. Для забезпечення кваліфікованого роз'яснення порушених громадянином питань, голова суду, керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду можуть залучати до їх розгляду працівників апарату суду або одержувати від них потрібну інформацію.
3.11. Повторний прийом з питань, що вже розглядалися в суді, проводиться в тому випадку, якщо порушене питання не було вирішене по суті.
У разі повторного звернення вивчаються матеріали з порушеного питання, з’ясовуються причини, що його викликали, надаються можливі роз’яснення та необхідна допомога в межах компетенції.
3.12. Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції суду голова суду, керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду роз’яснюють, до якого органу державної влади або органу місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи доцільно звернутися, по можливості сприяє в цьому (повідомляє адресу, номер телефону).
3.13. У разі коли порушене питання вирішити безпосередньо під час особистого прийому неможливо через його складність і необхідність додаткового вивчення, громадянинові може бути запропоновано викласти його у формі письмового звернення.
Подане громадянином під час особистого прийому письмове звернення розглядається в порядку, встановленому Законом України «Про звернення громадян».
3.14. Надаючи персональні дані в письмових зверненнях або під час особистого прийому, громадяни тим самим дають згоду на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних». Працівники суду несуть персональну відповідальність за розголошення конфіденційної інформації про громадян, яка стала відома їм під час прийому.
3.16. Інформація про надходження звернень громадян на особистому прийомі та результати їх розгляду періодично узагальнюються канцелярією суду.
Керівник апарату суду М. Б. Лагутіна